keskiviikko 25. heinäkuuta 2012

Polvisuojat

Viime sunnuntain guardin avaus sparreissa onnistuin pudottautumaan polvilleni kaverin roikkuessa kauluksesta suljetussa guardissa. Polvet pysyivät onneksi sisäisesti ehjinä, mutta reippahat mustelmat sain polviin aikaiseksi.

Noilla polvilla ei ole kovin mukavaa olla polvillaan eikä tuommoisen takia viitsi treenaamattakaan olla, joten olin polvisuojien tarpeessa.

Minulla on ollut muutamat polvisuojat, joita olen käyttänyt lähinnä NoGi hommissa, koska kaikki löytämäni ovat niin paksuja, että ne eivät olen mahtuneet kunnolla puvun alle - ainakaan niin ettei niistä olisi haittaa liikkumiselle.

Lähdin maanantaina kaupunkikierrokselle, etsimään suojuksia ja löysin lupaavat Helsingin UFS-Storesta Erottajalta.

Bad Boy - Knee Pads

Hintakaan ei ollut kovin paha, kun parin sai 17.50e. Muissa paikoissa näkemäni polvisuojat olivat möhköjä ja maksoivat yksittäinkin enemmän kuin nuo.

Suojat olivat eilen testissä ja olin niihin erittäin tyytyväinen. Ne eivät liukuneet ollenkaan koko puolentoista tunnin treenin aikana ja eivät estäneet ollenkaan liikkumista. En edes huomannut niitä muuten kuin siitä, että pystyi olla polvillaan.

Eli jos on tarvetta ohuille polvisuojille, niin nämä ovat minusta todella mainiot pukujiujitsuun.

Näille tulee tarvetta myöhemminkin, kun minulla tasaisin väliajoin tulehtuvat polven alapuolen limapussit, kun olen ollut liikaa polvillani.

Ei kommentteja: