keskiviikko 31. lokakuuta 2012

#682 ja #683 BJJ - Yksityistunti ja Seminaari

Mentiin Oliverin kanssa Lucion ykstyistunnille hiomaan syvää halfguardia, jonka kanssa minulla on ollut ongelmia, kun kaveri vetää itsensä "meritähdeksi" päälle, eli lytistää minut sinne alle.

Lucio kävi läpi hemmetin hyviä ykstyiskohtia, alkaen siitä miten tein "väärin" katkaravun tehdessäni hessuhopoa. Toinen juttu oli, että minun kannattaa siirtyä Jeff Glover tyyliseen alemman jalan deeppiin, silloin kun kaverit laittaa kunnolla painetta minun yrittäessä "Anssi-sweeppiä".

Käytiin myön minulle uusi sweeppi, jossa syötin jalkojen välistä menevällä kädellä kaverin kauluksen ulkokädelle ja siitä katkaravun kautta polvilleen ja tarvittaessa double leg jos kaveri nousee pystyyn.

Lucio kävi Oliverin kanssa läpi myös deep halfguardin puolustuksia päältä... joita en kerro... :D Tarpeeksi vaikeaa jo nyt...


Seminaarissa oli vähän veto veke, kun oli keskittynyt noihin deeppi juttuihin. Tekniikkana käytiin perus leg drag ja jos kaveri puolustaa shrimppaamalla ja tuomalla jalan yli palauttaakseen guardiin, niin ohitus toiseen suuntaan. Lopuksi vielä berinbolo tyyppinen kuvio, johon ei enää oma keskittyminen riittänyt - onneksi nuorempi sukupolvi hanskasi senkin, joten olin vain ukena.

Loppusparreissa sain kaksi kertaa Lucion näyttämän sweepin, joten se meni samantein työkalupakkiin. Suosittelen todella lämpimästi yksityistunteja. Olen ottanut niitä Jesseltä ja Luciolta ja niissä on aina tullut todellisia ahaa elämyksiä, joita ei perustunneilla tai videoita tuijottamalla millään saa aikaiseksi. Kokenut kaveri osaa suoraan osoittaa sormella, että tuossa tai tuossa sinun kannattaisi tehdä näin tai noin ja heidän kanssa sparraamalla selviää monia aukkoja, mitä ei itse osaa hahmottaa.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Paljon tuollaiset yksityistunnit maksaa HIPKO:lla?