lauantai 4. toukokuuta 2013

#780 BJJ - Cobra Kai Las Vegas

Heräsin tänään aika aikaisin jetlagista johtuen. Oikeastaa en pahemmin edes nukkunut. Seitsemän pintaan lähden aamiaisen metsästysmatkalle ja onnistuin löytämään paikan mistä sain kunnon munakkaan. Täällä on Meksikolaisten "kansallispäivä" hulinat ja sen päälle vielä joku omituinen suuri ottelu missä kaverit saavat vain lyödä (Floyd Mayweather vs. joku) - siis ei potkuja eikä mattoa. Onpas hölmöä. ;)

Yhdeksän jälkeen kyllästyin odottamaan ja hyppäsin taksiin ja sillä kohti Cobra Kai BJJ Las Vegasia.  Saavuin paikalle muutamaa minuuttia ennen kello kymmentä ja siellä oli juuri alkamassa BJJ:n perusteet tunti. Täällä on tapana hoitaa itse lämmittelyt ennen tuntia, joten hyppäsin kylmiltään treenaamaan peruspakenemisia mountista.

Olin aika kujalla kaikesta matkustamisesta ja valvomisesta, joten teki hyvää tehdä perusteita ja toistaa niitä kunnolla. Käytiin läpi siltapakeneminen, elbow knee-pakeneminen ja sitten se missä sillataan kaveri ylös ja pujautetaan jalat suoraan perhosguardiin. Lopuksi vedettiin tehtäväsparria mountista. Olin ainoa ylempivöinen vetäjän lisäksi, joten homma oli susteellisen helppoa ja se sopikin olotilalleni.

Kello yhdentoista jälkeen alkoi openmat ja jäin sinne pyörimään. Nyt pääsikin sitten vähän enemmän töihin, kun värivyöt ja kaverini Joey saapuivat paikalle. Vetäjänä toiminut ruskea vyö vetäisi minulle halfguardista kneebarin, kun minä olin IBJJF moodissa. :D (tyhmä minä) ja muutenkin meni aika puolustamiseksi. Taso on aika lailla samanlaista kuin meillä Hipkossa. Ruskeavöisten kanssa menee puolustamiseksi, mutta niiden on vaikea saada lopetuksia ja pääsen välillä yllättämään deepistä sweeppaamalla. Purppuroiden kanssa sitten tulee rullailtua aika tasatahtia.

Kaiken kaikkiaan tuli painittua semmoset reilu pari tuntia ja nyt olen aivan pihalla, kun kotona alkaa olla nukkumaan menoaika ja täälä vasta keskipäivä.



Ei kommentteja: