keskiviikko 2. tammikuuta 2013

#720 BJJ - Jesse

Vuoden ensimmäinen treeni oli vaihteeksi Vuosaaren salilla, kun Jesse meni Facebookissa mainostamaan, että tänään on cross pass:n puolustamista. Minulla on ollut lähiaikoina haasteita cross pass:n nollaamisessa, joten tämä sopi minulle vallan mainiosti.

Alkulämpöjen jälkeen käytiin läpi "päämajan" rikkomista hookeilla, eli otetaan gripit kiinni ja tuodaan hookit sisään ja rikotaan kaveri postuura. Tähän oli sitten eri kikkoja riippuen siitä miten tiukkaa painetta kaveri piti.

Viimeisenä tekniikkana treenailtiin oman hookin käyttöä - eli ns. Timo-hookkia, millä saa todella tehokkaasti kaverin crosspass haaveet tuhottua + sillä saa vetäistyä deep halfguardiin kaverin helposti. ns. Win-Win tilanne... minulle :D

Sparrit lähdettiin ensimmäisessä erässä gripit kiinni ja sitten avoimesta guardista. Minulla on edelleen ongelmia nopeiden kavereiden kanssa, jotka ohittavat ulkoa, niin että enehdi saada grippejä kiinni. Ohi tullaan niin että heilahtaa - eteenkin kun alkulämmöissä juuri harjoiteltiin niitä. Noh pääsipähän palauttelemaan halfguardiin ja siitä sweeppailemaan. Arm-Triangeli oli taas minun kaveri...

Oli yhtä kivaa kuin viime vuonnakin - eli homma jatkuu vuonna 2013:stakin... ;)

Ei kommentteja: